امروز برابر است با :28 فروردین 1403

چيپ در مغز Chip on the brain

پروفسور کوين وارويک قصد داره تا سال ۲۰۱۵ يه چيپ کامپيوتری در مغزش کار بذاره و از اون طريق به اينترنت وصل بشه و يا با کسانی که مثل او از اين چيپ ها دارند از طريق فکری ارتباط برقرار کنه.


اين پروفسور که رييس دپارتمان سايبرنتيک دانشگاه ريدينگ انگليسه قبلا هم دو بار چيپ در بدنش جاسازی کرده يه بار سال ۹۸و بار ديگه سال ۲۰۰۰ در بازوش تا به عنوان اولين سايبرگ در جهان شناخته بشه(سايبرگ موجوداتی هستند که از ترکيب بافتهای زنده و و الکترونيکی بوجود اومده اند).

بار اول چيپ جاسازی شده اجازه ميداد حرکاتش توسط يک کامپيوتر در داخل دپارتمان مونيتور بشه. دفعه بعد به ادعای خودش سيستم عصبيش رو به کامپيوتر وصل ميکرده.

چند سال پيش که پدر و مادری از وی خواستند تا چيپ نوع اول را در دست دختر يازده ساله شون کار بذاره تا از ربوده شدنش جلوگيری کنند با اعتراضات زيادی از طرف مذهبيون افراطی و يا طرفداران حقوق بشر مواجه شد. اما به عقيده او کاربرد اين گونه تجهيزات بسيار مفيده: دسترسی به اينترنت با فکر، ارتباط با ديگران بدون استفاده از صوت يا زبان، پاييدن شاخص های سلامتی مثل وزن، کمک به بيماران پارکينسون(بيماری فراموشی)، اضافه کردن حواس جديد

www.geesu.blogfa.com

اشتراک گذاری