امروز برابر است با :10 فروردین 1403

واحد های تشکيل دهنده PLC

در PLC های کوچک ، پردازنده ، حافظه نیمه هادی، ماژل های I/O و منبع تغذیه در یک واحد جای داده شده اند . در PLC های بزرگتر ، پردازنده و حافظه در یک واحد ، منبع تغذیه در واحد دوم و واسطه های I/O در واحد های بعدی قرار دارند.


ابزار برنامه نویسی، که معمولاً یک واحد پردازنده با صفحه نمایش و صفحه کلید می باشد( بعنوان مثال یک کامپیوتر شخصی، یک PLCدر خانواده زیمنس) بع عنوان یک واحد مجزا از طریق سیم به واحد اصلی متصل است.


حافظه ثابت سیستم ، حاوی برنامه ای است که توسط کارخانه سازنده تعبیه شده است. این برنامه وظیفه ای مشابه سیستم عامل DOS در رایانه های شخصی دارد که بر روی تراشه های خاصی بنام حافظه فقط خواندنی قرار گرفته است. برنامه ثابت در ROM ، در حین عملیات CPU نمی تواند تغییر یابد یا پاک شود . برنامه موجود در این حافظه غیر فرار به هنگام فطع تغذیه CPU نیز حفظ می شود.

اطلاعات حافظه تغییر پذیر بر روی تراشه های نیمه هادی ذخیر می شوند و امکان برنامه ریزی ،تغییر و پاک کردن آنها توسط برنامه ریز میسر است . این حافظه عمدتا از نوع حافظه های RAM انتخاب می گردند. اطلاعات موجود در حافظه های RAM با قطع تغذیه ، پاک می گردند.


اغلب CPU ها مجهز به یک باتری پشتیبان هستند . بنابر این اگر تغذیه ورودی فطع شود و متعاقبا منبع تغذیه نتواند ولتاژ سیستم را تامین کند ، باتری پشتیبان برنامه ذخیره شده در RAM را حفظ می کند . قسمت پردازنده دارای ارتباطاتی با قسمت های مختلف داخل و خارج خود می باشد.


در ادامه به بررسی تک تک اجزا خواهیم پرداخت.


این بار هم یک سایت با ویژگی های حائز اهمیت معرفی می کنم امیدوارم که مفید باشه.


سایت PLCS.net یک سایت آموزشی – تجاری و خدماتی است دراین سایت شما خواهید توانست آموزش های مقدماتی PLC را ببینید و حتی DVD های و کتاب های مرجع آموزش PLC را خریداری کنید.


شما می توانید دراین سایت کاتالوگ ، مدار، مثال برنامه نویسی تعدادی از PLC و غیر را دانلود کنید.


قابل توجه دوستانی که دوست دارند که علم براشون پول هم بیاره شما می توانید با معرفی خود به این سایت به عنوان کسی که در این رشته توانایی دارد در صورت لزوم مقالاتی را در سایت قرار دهید و بابت این کار حق الزحمت بگیرد یا این که در خرید و فروش PLC فعالیت کنید که این سایت می تواند به شما در این زمینه هم کمک کند.


این هم لینک سایت


www.plcs.blogfa.com

اشتراک گذاری