امروز برابر است با :9 فروردین 1403

پلاستیک جدید در تولید برق از نور خورشید !

پلاستیک جدید در راستاي تولید برق از نور خورشید و شارژ موبایل با لباستان!

یک پروفسور کانادایی در دانشگاه تورنتو موفق به ساخت پلاستیکی شده است که بمراتب برق بیشتری از نور خورشید میگیرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com  و به نقل از CanadianPress، این خبر می افزاید که محققان دانشگاه تورنتو، پلاستیکی اختراع کرده اند که از ماده حساس مادون قرمز است و میتواند پنج بار بهتر از نور خورشید برق تولید کند. سیستمهای امروزه میتوانند تنها  6  درصد انرژی خورشید را به برق تبدیل کنند در صورتیکه این پلاستیک جدید میتواند تا  30  درصد انرژی خورشید را به برق تبدیل نماید.

تد سرجنت، پروفسور بخش مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تورنتو در اینباره گفت: این کشف میتواند منجر به ساخت پیراهنهایی شود که میتوانند تلفنهای سلولی (موبایل) و دستگاههای بیسیم را شارژ کند.

سرجنت و چند محقق دیگر توانسته اند ذرات کوچکی با قطر سه تا چهار نانومتر که نام Quantum dots  بدان داده اند، با یک پلیمر ترکیب کنند و پلاستیکی بسازند که از نور مادون قرمز انرژی میگیرد.

نور مادون قرمز با چشم معمولی قابل دیدن نیست اما همان چیزیست که در ریموت کنترلهای تلویزیون و ویدیو به مقداری خیلی کم برای کنترل بکار میرود.

سرجنت معتقد است که هنوز نیمی از توان خورشید را از دست میدهیم. او اعتقاد دارد که نور خورشید این توان را دارد تا بتوان از آن هر روز انرژی گرفت که  10000  بار بیش از مصرف تمام دنیاست. سرجنت در حال حاضر مشغول بازدید از انستیتو تکنولوژی ماساچوست MIT  است.

سرجنت میگوید از این پلاستیک میتوان در هر موردی استفاده کرد و میتوان آنرا مانند رنگ روی دیوار بکار برد. او معتقد است که میتوان این فیلم مخصوص را روی لباس اسپری کرد و یا با آن پارچه بافت. بدین ترتیب بزودی سرآستین و یقه های لباسهایمان میتوانند IPod  و موبایلهای ما را شارژ نمایند

www.ml.blogfa.com
اشتراک گذاری