امروز برابر است با :7 اردیبهشت 1403

میکروپروسسور پلاستیکی برای کاغذ الکترونیکی

شرکت سیکو ایپسان یکقدم دیگر به تولید کاغذ الکترونیکی نزدیکتر شد زیرا توانست نمونه ای از یک میکروپروسسور را تولید کند که بر روی پلاستیکی قابل انعطاف ساخته شده است.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از itworld ، چیپ ACT11; یک میکروپروسسور8 بیتی آسینکرون است که از& 32000 ترانزیستور فیلم نازک از نوع پلی سیلیکون حرارت کم TFT; ساخته شده است که روی یک پلاستیک زمینه قابل انعطاف قرار میگیرد.

اندازه این چیپ 24 میلیمتر در 27 میلیمتر است که با سرعتی معادل 500 کیلوهرتز روی 5 ولت کار میکند. به گفته آلاستیر بورنه، سخنگوی شرکت، این اولین نمونه از میکروپروسسوری است که برای پردازش دیتا روی کاغذ الکترونیکی مصرف میشود. سیکو ایپسان در حال کار روی صفحه نمایشی است که روی یک پلاستیک قابل انعطاف ساخته میشود که نازکی آن 0.2 میلیمتر خواهد بود و اندازه ای معادل یک کاغذ A4 یعنی 297 میلیمتر در 210 میلیمتر دارد. اندازه ای که بیشتر اسناد تجاری مورد مصرف مانند روزنامه ها و کتابها از ان استفاده میکنند. شرکت قصد دارد تا پنج سال آینده نمونه قابل مصرف این کاغذها را ارائه دهد. شرکت نمیگوید که چند عدد از این میکروپروسسورها برای یک کاغذ کافی خواهد بود اما ابراز میدارد که این فعلا نمونه آزمایشگاهی است و باید برای تولید تجاری اقدام به ساخت ابزارهایی کرد که در این تولید بکار خواهد آمد.

www.ml.blogfa.com

اشتراک گذاری