امروز برابر است با :9 فروردین 1403

ماده تك اتمي جديد؛ چشم انداز نو الكترونيك

ماده تك اتمي جديد؛ چشم اندازي نو در صنعت الكترونيك

گروهي از دانشمندان انگليسي به ماده جديدي دست يافته اند كه استفاده از آن تحولات عظيمي را در صنايع الكترونيك به وجود مي آورد.
به گزارش آژانس خبرنگاران تكنولوژي ايران –ايتكا اين ماده جديد دوبعدي كه از گرافيت به دست مي آيد امكان ساخت ترانزيستورهاي با سرعت بالا را فراهم مي اورد. پژوهشگران دانشگاه منچستر انگليس پس از سالها تحقيق توانسته اند اين ماده جديد تك اتمي را كشف كنند.پروفسور اندره جيم از مركز پژوهش هاي نانومتري دانشگاه منچستر مي گويد: ما توانستيم گرافيت را بشكافيم و اتم خاصي را كه تنها داراي دو بعد است از آن جدا سازيم. اين اتم به ما امكان مي دهد ترانزيستورهايي با سرعت بسيار بالا بسازيم .

وي همچنين افزود: معمولا مواد داراي بعد طول و عرض و ارتفاع اند اما اين ماده جديد ارتفاع ندارد و همين امكانات الكتريكي و مكانيكي و شيميايي جديدي را در اختيار ما قرار مي دهد.كشف سيليكون و كاربرد ان در صنعت الكترونيك به ساخت دستگاه هاي پيشرفته الكترونيكي كمك شاياني رسانده است اما كشف ماده جديد كه تحمل سه هزار درجه حرارت را دارد شايد تحول جديدي درساخت رايانه باشد. انتظار مي رود ظرف پنج تا ده سال آينده محصولات الكترونيكي حاصل از اين تحقيقات وارد بازار شود.

منبع : ایتکا

اشتراک گذاری