امروز برابر است با :10 فروردین 1403

با هواي اطرافتان موبایل شارژ کنید

دانشجويان بخش طراحي صنعتي در موسسه فناوري هند در دهلي موفق شدند توربيني را به تلفن همراه وصل كنند. اين توربين به شارژ كردن تلفن همراه حتي زمانيكه فرد در مسافرت است كمك مي كند.


به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com،به نقل از rediff.com، پروفسور لاليت كومار داس، رئيس اين بخش خاطر نشان كرد :«برق توليد شده توسط اين توربين زمانيكه با انرژي باد به حركت در مي آيد مي تواند در مواقع ضروري تلفن همراه شارژ كند.»


وي در ادامه افزود:«اين توربين جريان الكتريسيته اي با فركانس3تا4وات توليد مي كند كه اين ميزان براي شارژ يك تلفن همراه كافي است.»

توربين طراحي شده ويژه كه ارزش آن200روپيه است داخل آزمايشگاه توسعه داده شده است و آنقدر كوچك است كه مي توان براحتي آن را در جيب نگهداري كرد. هدف اصلي اين دستگاه توسعه قابليت اتصال تلفن همراه در جايي است كه هيچ جريان الكتريسيته اي وجود ندارد . اين دستگاه قادر به ذخيره انرژي نيز هست اما مقدار آن بسيار كم است.

اين دستگاه براي مناطق ساحلي كه در آن هوا بدون وقفه جريان دارد بسيار مناسب است . اين تكنيك هنوز تجاري نشده است اما اين دانشگاه براي كمك به توليد انبوه اين وسيله توسط سازندگان طرحي را به وزارت علوم و فناوري پيشنهاد داده است .

آقاي كومار در پايان سخنان خود افزود:« اين وسيله به كاربران تلفن همراه كمك مي كند در حاليكه در اتوبوس، اتومبيل يا قطار هستند تلفن هاي خود را شارژ كنند. تنها كاري كه آنها بايد انجام دهند اين است كه توربين را در مقابل جريان باد قراردهند. اين دستگاه از انرژي باد براي حركت دادن توربين و در نتيجه توليد انرژي استفاده مي كند.»

دانشمندان نيز اعلام كردند كه دانشجويان همچنين از يك فنر در اين وسيله استفاده كرده اند كه از طريق يك دسته مي تواند انرژي را ذخيره كند. با اين شيوه مي توان هنگام قطعي برق تلفن را شارژ كرد

www.ml.blogfa.com

اشتراک گذاری